Як працюватиме “е-пенсія”?


Поліпшення обслуговування громадян — один із головних акцентів у роботі пенсійного відомства сьогодні.

- Людина має мінімізувати втрату особистого часу, коли настав час призначення пенсії. Ми хочемо презентувати сервіс, який справді може спростити життя майбутнім українським пенсіонерам, - зазначив під час пресконференції Голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус.

Ідеться про те, що людина, якій призначається пенсія, для реалізації свого права могла прийти до Фонду лише раз, коли треба одержати пенсійне посвідчення, а всі питання, що передують цьому, вирішувати заочно. Інакше кажучи, новий сервіс передбачає подання документів для призначення пенсії в електронному вигляді дистанційно, без відвідин органів Фонду. Це і є модель призначення пенсії “в один дотик”.

Запровадження такої системи, на думку фахівців, - реакція Фонду на ті виклики, які ставить перед ним сьогодення, це десть змогу мінімізувати кількість особистих відвідин пенсійного відомства. Передбачається, що “е-пенсія” має спростити взаємодію громадян із Пенсійним фондом, зменшити витрати часу на оформлення пенсії, дати змогу подати заяву, не виходячи з дому.

Які існують умови?

Для того щоб скористатися сервісом, потрібні лише три умови: електронний пристрій (комп\'ютер, ноутбук) із доступом до мережі Інтернет; авторизація в особистому кабінеті на Вебпорталі Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) за допомогою електронного цифрового підпису; наявність необхідних сканованих документів. 

Для даного сервісу можна використовувати практично всі електронні ключі, отримані в будь-якому з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК).

Проста процедура

Процедура подання електронних документів на призначення пенсії доволі проста. Потрібно зайти на Вебпортал Фонду, вибрати опцію “Призначення пенсії” і заповнити відповідну заяву. Частина даних у цій заяві заповнюється автоматично, адже система “підтягує” інформацію про особу, яку закріплено за електронним цифровим підписом. Решту даних про себе треба внести власноруч. Питання нескладні: орган, до якого звертається пенсіонер; вид пенсії; адреса місця проживання; наявність інвалідності чи інших особливостей тощо. Якщо випадково ви пропустили якийсь пункт анкети, не біда — система нагадає про це відповідним повідомленням. Також обов\'язково треба прикріпити до заяви скан-копії паспорта, реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний код), сторінок трудової книжки та зазначити свій номер телефону чи електронну пошту, щоб у разі виникнення якихось питань була можливість зворотного зв\'язку. Ось і все. Залишається чекати звістки від Фонду: після ухвалення рішення про призначення пенсії особі надійде СМС-повідомлення про необхідність візиту до сервісного центру для отримання пенсійного посвідчення  та пред\'явлення оригіналів документів.

Час на розгляд заяви — десять днів. Протягом цього періоду користувач порталу може відстежувати, на якій стадії перебуває розгляд його заяви.

Також варто наголосити, що новий сервіс є безкоштовним. Це додаткова можливість для людини відчути переваги сучасних електронних ресурсів. А якщо особа не має змоги чи бажання користуватися новим ресурсом, то вона може, як і раніше, іти до пенсійної установи. Це її особистий вибір.

Питання перспективи

Фонд не збирається зупинятися на цих технологічних новаціях.

 Найближчим часом буде презентовано наступний етап — мобільний додаток. За його допомогою через смартфон або планшет застраховані особи і пенсіонери зможуть отримати інформацію про свій заробіток, страховий стаж, розмір пенсії, про те, на якому етапі розгляду перебувають звернення до Фонду тощо.

Отже, спілкуватися з Фондом нам має стати легше і зручніше.




Горішньоплавнівський відділ обслуговування громадян (сервісний центр)