Способи оформлення субсидії у сучасних умовах
У жовтні стартував перший етап взаємодії органів Пенсійного фонду з управліннями соцзахисту населення в контексті проведення виплати житлових субсидій і пільг. Наразі органи соцзахисту продовжують нарахування відповідної допомоги, а ПФУ забезпечує виплату коштів через банки та поштові відділення. Але вже з 1 грудня п.р. ситуація зміниться – Пенсійний фонду отримає повноваження як призначати, так і виплачувати субсидії.
Тим домогосподарствам, які отримували субсидію минулого року, звертатися нікуди не потрібно, виплати їм призначать автоматично. Кошти, як і раніше, надходитимуть на банківський рахунок або через поштове відділення.
Ті ж українці, які заново оформлятимуть субсидію, можуть обрати такі способи:
- звернутися до центру надання адміністративних послуг;
- звернутися до уповноваженої особи територіальної громади;
- звернутися до будь-якого сервісного центру ПФУ незалежно від місця проживання (з 1 грудня);
- дистанційно через Дію;
- через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України та мобільний додаток Пенсійного фонду України (з 1 грудня);
- відправити заповнені документи звичайною поштою.
Зважаючи на те, що в Полтавській області нині проживає багато переселенців з постраждалих від війни регіонів, слід звернути увагу, що субсидію їм призначають за місцем фактичного проживання. Тобто у місцевості, де вони перебувають на обліку як внутрішньо переміщені особи. Умовою для призначення субсидій таким громадянам є документальне підтвердження про місце проживання. Таким, переважно, є укладений договір оренди.
Довідково: для призначення житлової субсидії потрібно подати заяву та декларацію за встановленими формами (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF#Text ).