Кременчуцьке об’єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області інформує


Що треба знати про реорганізацію Пенсійних фондів 


22 серпня на засіданні Уряду прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 628 "Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України",  якою   передбачено реорганізацію територіальних органів Пенсійного Фонду України в  п\'ятнадцяти областях шляхом приєднання управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах та об\'єднаних управлінь до головних управлінь Пенсійного фонду України в областях.

В даному матеріалі підготовлено відповіді на найактуальніші запитання:

1. Оптимізують, значить, закриють?

 Однозначно ні. Хоча деякі зміни в організації роботи відділень Пенсійного фонду все-таки відбудуться. Фонд, як і раніше, працюватиме за принципом функціонального поділу на фронт-офіс і бек-офіс. І саме бек-офіс працівників обслуговуючих підрозділів (кадри, бухгалтерія, юристи) буде збільшено на рівні області.

2. Що таке фронт - і бек-офіс?

Поділ на фронт- і бек-офіс - схема роботи, яка ефективно діє в багатьох установах. Фронт-офіс працює з клієнтами і для клієнтів. Він так називається, бо завжди знаходиться "обличчям до обличчя" з людьми. А Бек-офіс виконує решту роботи. Він невидимий для клієнтів, які можуть навіть не здогадуватись про його існування.

Окрім безпосередньо обслуговування громадян, управління Фонду вирішувало одразу багато адміністративних питань. Через це виникало безліч труднощів. Щоб встигати справлятися з усіма завданнями, доводилося приймати людей тільки за місцем проживання і тільки в певні дні та години. Натомість чіткий розподіл на фронт- і бек-офіс дає змогу приймати людей незалежно від місця проживання та протягом усього робочого часу. Фронт-офіс перетворюється по суті на сервісний центр.

3. Як працюють  сервісні центри?

Вони обслуговують громадян і надають повний набір послуг Пенсійного фонду. Їх облаштування планується з усіма зручностями для клієнтів. Документи і заяви від громадян опрацьовують бек-офіси. Ще одна форма наближення до людей точок надання послуг - агентські пункти.


4. Чим агентські пункти відрізняються від сервісних центрів?

Сервісні центри створюються на базі відділень Пенсійного фонду. По всій Україні їх 683, зазвичай вони розташовані в райцентрах. Відвідувати їх зручно не всім і не завжди. Тому 2017 року у Фонді вирішили створити віддалені робочі місця ближче до людей - так звані агентські пункти. Вони створюються переважно на базі ОТГ, центрів надання адмінпослуг, "прозорих офісів" і розташовуються у будівлях підприємств, бібліотек, будинків культури. Загалом сьогодні в Україні діють майже 1000 пунктів, де можна отримати пенсійні послуги поза межами сервісних центрів. І їх кількість зростатиме.

5. Де отримати послуги, не виходячи з дому?

Для цього створено портал електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua. Тут, у своєму особистому кабінеті, людина може отримати 15 із 30 видів послуг, що надає Фонд. Наприклад, застрахована особа може дізнатися про свій страховий стаж, а пенсіонер - побачити розмір пенсії та як її обчислено. Окрім того, запроваджено новий сервіс щомісячного отримання СМС з інформацією про зарахування певного місяця роботи до страхового стажу та про сплату/несплату роботодавцем єдиного соцвнеску. А за допомогою QR-коду через веб-портал можна отримати форму ОК-5, довідку про розмір пенсії тощо. Щоб стати повноцінним користувачем цього ресурсу, треба звернутися в найближче відділення Пенсійного фонду і написати заяву. Без цієї процедури можна обійтися, якщо є  електронний цифровий підпис (ЕЦП).

Водночас ще є послуги, отримати які можна тільки за умови особистого звернення в сервісний центр Фонду. Наприклад, подати заяву щодо призначення, поновлення пенсії чи про переведення її виплати за новим місцем проживання. Але технології не стоять на місці, і можливо, що в разі запровадження електронної трудової книжки та сервісів ідентифікації і ці пенсійні питання можна буде вирішити дистанційно.




Заступник начальника управління С.Г. Нестеренко