Електронні новації Пенсійного фонду
Червень став черговою віхою щодо втілення в Україні нових прогресивних технологій і початком перехідного періоду до електронної трудової книжки. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», який набрав чинності 10 червня п.р., дав офіційний старт оцифруванню трудових книжок усіх працюючих українців. До того часу Пенсійний фонд України опрацьовував документи в тестовому режимі.
Віднині внесення відомостей, що містяться в паперових трудових книжках працівників, до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, яким опікується Фонд, - це обов’язок роботодавців. За 5 років вони повинні перенести до реєстру в електронному вигляді всі дані про трудову діяльність кожного застрахованого громадянина. Інформацію можуть надавати як роботодавці, так і фізичні особи.
За наявності повної інформації в реєстрі застрахованих осіб про всі періоди трудової діяльності особи пенсію за віком буде призначено автоматично (без звернення особи) з дня, що слідує за днем досягнення пенсійного віку.
У числі основних переваг електронної трудової книжки - автоматичне призначення пенсії, дистанційне обслуговування громадян, зменшення витрат роботодавців на ведення паперового документообігу, спрощення доступу до інформації про набутий стаж, зменшення негативних наслідків втрати паперових документів та їх фізичного пошкодження.
У числі електронних новацій Пенсійного фонду - запровадження з 1 червня п.р. в тестовому режимі електронних листків непрацездатності. Передбачається, що перехідний період триватиме до кінця серпня 2021 року. Протягом цього часу громадяни мають можливість отримати як електронний, так і паперовий листок непрацездатності.
Електронний лікарняний формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Згідно з чинними законодавством Електронний реєстр листків непрацездатності формує та веде Пенсійний фонд України.
В особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України роботодавець має доступ до інформації щодо електронних листків непрацездатності по співробітниках, які працюють за основним місцем роботи, зокрема, номер лікарняного, дата його відкриття, закриття. Роботодавець автоматично отримує необхідну інформацію для нарахування коштів, зокрема, щодо тривалості страхового стажу працівників, формує заяву-розрахунок та здійснює виплату.
Метою впровадження електронних віртуальних листків непрацездатності є зменшення кількості фальсифікацій, економія часу та усунення зайвих паперів.
Для того, щоб стати користувачами онлайн сервісів вебпорталу Пенсійного фонду України (www.portal.pfu.gov.ua), слід скористатися системами електронної ідентифікації особи – КЕП (кваліфікований електронний підпис), Bank ID, Mobile ID.
Пресслужба Головного управління Пенсійного
фонду України в Полтавській області