Протягом перших трьох місяців 2023 року до пенсійних установ Полтавщини звернулося 630 громадян, що втратили своїх рідних, які були пенсіонерами і не встигли одержати пенсійні виплати. Йдеться лише про один місяць, але законодавство передбачає певну процедуру, без дотримання якої нащадки не зможуть одержати кошти.
Які документи потрібно надати до сервісного центру Пенсійного фонду або дистанційно через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України? Перелік їх однаковий як для особистого звернення, так і для дистанційного, зокрема:
- заява на виплату недоотриманої пенсії;
- свідоцтво про смерть;
- документи, які підтверджують родинні стосунки з померлим пенсіонером;
- документ, що посвідчує особу заявника;
- реквізити банківського рахунку;
- паспорт або інші документи членів сім’ї, які засвідчують їхнє проживання з пенсіонером на день його смерті.
У тих випадках, коли члени сім’ї не проживали разом з померлим пенсіонером (або у разі їх відсутності), недоотримана пенсія входить до складу спадщини. Для її одержання до документів слід додати свідоцтво про право на спадщину. Але це не стосується пенсій, призначених відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, які не включаються до складу спадщини і виплачуються за зверненнями, що надійшли не пізніше шести місяців після смерті пенсіонера.
Аналіз свідчить, що лише четверо мешканців Полтавщини упродовж кварталу скористалися можливістю оформити виплату недоотриманої пенсії сучасним дистанційним способом – за допомогою вебпорталу Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).
Для того, щоб стати користувачами онлайнсервісів порталу, слід скористатися системами електронної ідентифікації особи – КЕП (кваліфікований електронний підпис) або Bank ID.
Подання заяви на виплату недоотриманої пенсії складатиметься з таких кроків:
1. Авторизуйтесь на порталі, перейдіть у розділ «Щодо пенсійного забезпечення» та оберіть вкладку «Заява на виплату недоотриманої пенсії».
2. Заповніть поля електронної заяви, що з’явиться на екрані.
3. Додайте до заяви сканкопії необхідних документів (чітке та повне зображення тексту та його реквізитів!).
4. Дайте згоду на передачу та обробку персональних даних і натисніть «Сформувати заяву».
5. Відслідковуйте статус обробки заяви у розділі «Мої звернення».
День, коли була прийнята заява або зареєстрована зі сканованими копіями документів на вебпорталі, вважається днем звернення за виплатою недоотриманої пенсії.
Недоотримана пенсія виплачується шляхом зарахування коштів на поточний банківський рахунок заявника. У разі його відсутності виплату можна одержати через міжнародну платіжну систему «Швидка копійка» у будь-якому відділенні Ощадбанку.
Головне управління Пенсійного фонду
України в Полтавській області