ЗНО – дзеркало української школи.

Лілія Гриневич,

Міністр освіти і науки України

 

02 листопада у великій залі виконкому Горішньоплавнівської міської ради відбулася  нарада «Від ЗНО-2017 до ЗНО-2018. Деякі підсумки та перспективи» за участі міського голови Дмитра Бикова, заступника міського голови Надії Угнічевої, директора Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти (ХРЦОЯО) Олександра Сидоренка, начальника організаційно-методичного відділу ХРЦОЯО Олени Шматько, методиста Центру зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти ПОІППО ім. М.В.Остроградського Наталії Барболіної, начальника відділу освіти Ірини Шошиної, педагогів міста, представників ЗМІ.

Відкрив нараду міський голова Дмитро Биков, зазначивши, що сьогодні кожен вкотре ознайомиться з головними результатами навчання наших дітей за 11 років – результатами зовнішнього незалежного оцінювання – з метою визначення проблем у навчанні школярів, які не можна замовчувати.

Олександр Сидоренко, директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти, повідомив, що наведені статистичні дані це реальне відображення рівня конкурентоспроможності абітурієнтів 2017 року. ЗНО – це єдина лінійка вимірювання знань в Україні, за якою абітурієнт отримує стартові можливості для навчання у ВНЗ. Покликання школи – щоб дитина вийшла з такими знаннями, які відкриють їй дорогу на майбутнє. «Ми повинні задовольнити соціальний запит суспільства і соціальний запит батьків – дати такий продукт, дати такий рівень знань, який надасть дитині можливість реалізувати свої амбіції, – наголосив директор ХРЦОЯО. – Ми будемо вважати, що сьогодні досягли мети, коли кожен після наради задумається – а чи все зробив я? особисто я на своєму місці?, не киваючи на труднощі й інші проблеми, які, безумовно, є».

Начальник організаційно-методичного відділу ХРЦОЯО Олена Шматько ознайомила учасників наради з окремими показникам  розподілу результатів ЗНО-2017 Полтавської області. Продемонструвала графік питомої ваги учасників, які не склали ЗНО з української мови і літератури (% від загальної кількості) по області (5,2%) і Україні (7,5 %); які не склали ЗНО з математики (17,8 % - 16, 4%); з історії України (12,3 % - 14, 3%).

Олена Шматько ознайомила з показниками розподілу результатів ЗНО-2017 міст обласного підпорядкування, зокрема й міста Горішні Плавні в порівнянні з Полтавою, Миргородом, Лубнами, Кременчуком, через порівняльний аналіз середнього бала.

 

Навели порівняльний аналіз розподілів балів ЗНО 2016 і 2017 років:

 

 

Начальник організаційно-методичного відділу ХРЦОЯО Олена Шматько навела дані по ЗНЗ міста щодо відсотка учасників ЗНО, які не подолали поріг «склав/ не склав»:

Школи/предмети

укр. мова і література

математика

історія України

англійська мова

ЗОШ №1

2,44

 

14,29

25

ЗОШ №2

 

 

 

66,67

СЗОШ №3

 

9, 52

6, 25

10,53

СЗОШ №4

2,94

 

10

16,67

СЗОШ №5

2,38

 

5,26

22,73

ЗОШ №6

 

5

 

16,67

Дм. ЗОШ

 

66,67

20

 

 

Були наведені регіональні дані щодо відсотка учасників ЗНО з математики серед спеціалізованих шкіл з природничо-математичним напрямком полтавської області, які набрали 180 балів і більше: Гадяцька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №4 (21%), Лубенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №6 (17%), спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 ім.Л.І.Бугаєвської (14%), Хорольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1 (10%), Опішнянська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів (7%);

регіональні дані щодо відсотка учасників ЗНО з англійської мови серед спеціалізованих шкіл з іноземної філології, які набрали 180 балів і більше: КЗ «Полтавська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3» (46%), Кременчуцька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №10 (35%), Миргородська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5 (33%), спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 (29%), Лубенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №6 (21%).

 

За результатами ЗНО представники Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти запропонували з метою підвищення рівня знань школярів проаналізувати та визначити шляхи підвищення рівня навчального процесу в кожній школі, у кожному класі, кожним учителем. Максимально змістити акцент навчального процесу на персоніфікацію підготовки кожного випускника-одинадцятикласника.

 

У ході наради зупинилися на змінах в оцінюванні знань учнів 2018 року: запровадження нового формату завдань з розуміння мови на слух (аудіювання) для сертифікаційних робіт з іноземних мов; проведення загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти; участь у Міжнародному дослідженні якості освіти РІSA.

Прокоментували зміни Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти України у 2018 році: прийом до семи заяв на місця державного замовлення не більше ніж з чотирьох спеціальностей; «Стоматологія», «Медицина», «Педіатрія» - мінімальна кількість балів не менше 150 з усіх предметів; прийом сертифікатів ЗНО 2016, 2017 і 2018 років (усі предмети, крім іноземних мов), з  іноземних мов – сертифікат 2018 року; перелік конкурсних предметів на місця державного замовлення чітко фіксований в Умовах прийому.