У день пам\'яті Собору Вселенських учителів і святителів Василя Великого, Григорія Богослова й Іоанна Златоуста – 12 лютого – у Трьохсвятительському храмі, освяченому в їх честь, з нагоди престольного свята та Актового дня Полтавської місіонерської духовної семінарії (ПМСД) Української Православної Церкви відбулося урочисте архієрейське богослужіння. У цей день з нагоди 10-річчя іконописного відділення ПМСД Української Православної Церкви в міському виставковому залі відкрилася місіонерсько-просвітницька виставка іконописних робіт «Краса нескінченного». Завершився Актовий день святковим концертом в актовому залі семінарії.

Божественну літургію в Трьохсвятительському храмі здійснював ректор Полтавської місіонерської духовної семінарії Високопреосвященніший митрополит Полтавський і Миргородський Филип у співслужінні з віце-ректором семінарії Преосвященнішим єпископом Новосанжарським Веніаміном, керівником відділу у справах сім\'ї Дніпропетровської єпархії протоієреєм Андрієм (Пінчуком), а також викладачами і випускниками семінарії у священному сані. Перед початком богослужіння Високопреосвященніший Владика Филип благословив студентів першого курсу Полтавської місіонерської духовної семінарії на носіння підрясників.

У другій половині дня в міському виставковому залі відбулася презентація виставки робіт семінаристів іконописного відділення Полтавської місіонерської духовної семінарії. Урочисту церемонію відкриття виставки відвідали міський голова Дмитро Биков, віце-ректор ПМСД Преосвященніший єпископ Новосанжарський Веніамін, завідувач іконописного відділення семінарії Сергій Горбань і керівник відділу у справах сім\'ї Дніпропетровської єпархії протоієрей Андрій (Пінчук). Звертаючись до семінаристів, Владика Веніамін закликав їх поглянути на іконописні роботи очима мирян. Бо церква завжди проповідувала не тільки словом, але й належним чином.

Міський голова Дмитро Биков зазначив, що дуже важливо мати можливість доторкнутися до іконописних роботам, для яких характерні особлива  художню мову, техніка і методи творчості. «Приємно усвідомлювати, що роботи учнів Сергія Горбаня є не тільки в Україні, але і в ближньому, і в далекому зарубіжжі. Ті образи, що ми споглядаємо, концентрують у собі красу і добро, допомагають проникнути в суть горних явищ. Бажаю вам, семінаристи, отримати ті знання, які дозволять вам йти до людей, нести місію Христа. Душа, яка наповнюється добротою, любов\'ю і красою, неодмінно знайде дорогу до Бога, до церкви», – сказав міський голова.

За словами керівника іконописного відділення семінарії Сергія Горбаня, на виставці представлені роботи полістилічної спрямованості. Студенти намагалися своїм листом «говорити» з людьми зрозумілою їм мовою. «Молодим іконописцям хочу нагадати слова сучасного писаря ікон Павла Буслаєва, який говорив, що бути іконописцем – це найкраща можливість для художника в цьому світі», – сказав педагог.

В експозиції виставки представлені роботи студентів із шрифтознавства і основ монументального сакрального живопису. Особливу увагу привертають роботи, виконані в різних техніках реплік відомих середньовічних фресок і стінопису провідних сучасних ізографів. Вони демонструють, наскільки молоді іконописці засвоїли «мову» древньої ікони і сьогоднішні іконотворчі тенденції у створенні образу нашого часу. Така виставка вже була в минулому році, але в нинішній експозиції виставлено кілька нових робіт. Серед них образ недавно канонізованого старця Паісія Афонського, який зарахований до лику преподобних. Він відомий своїми настановами і подвижницьким життям. Також привертає увагу глядача репліка фрески «Архангел Гавриїл з Благовіщення» церкви Святого Георгія в Курбіново. Вона виконана в пізньому комніновському  маньєризмі або динамічному стилі. Репліка на стінопис сучасного румунського художника-іконописця Габріеля Томаса Читука «Преподобний Антоній Великий» притягує погляд глядача монументальністю і виразністю лику. Образ апостола Павла цікавий асиметричністю лику, наповненого емоціями. Це лик з Успіння Божої Матері, коли апостола охопила скорбота. Це репліка Страсного циклу каталікона монастиря Ватопед на святій горі Афон початок XIV століття. Серед робіт із шрифтознавства впадає в око відвідувача копія листа одного з королівських євангелій, виконаного Дюрером. Студенти скопіювали не тільки шрифт, а й декорацію навколо шрифту зі всілякими антропоморфними й ізоморфними образами. Ікона без написання не вважається іконою, тому у відділенні іконопису цьому надається особлива увага. Відвідувачі виставки довго насолоджувалися атмосферою теплоти, душевності і благодаті, яка царювала тут.

Рано ввечері в актовій залі Полтавської місіонерської духовної семінарії відбувся святковий концерт, присвячений Актовому дню закладу. У виконанні семінаристів звучали дивовижні романси Чайковського, Булахова, авторські пісні, джазова музика й ліричні музичні етюди. Приємним сюрпризом для присутніх в залі стало вручення міським головою Дмитром Биковим премії українського Святого Димитра Ростовського семінаристові Дмитру Садовникову. Ця премія була заснована в ПСДС у серпні минулого року для студентів, які досягли певного рейтингового рівня в навчанні та поведінці. До відома, святитель Димитрій Ростовський був допитливим юнаком, мав широкий кругозір і енциклопедичні знання.

Завершальним акордом святкового вечора стала вистава за мотивами казки Євгенія Шварца «Тінь» у постановці студентського театру «Камертон». У казці показана запекла боротьба живого й мертвого в людях. Це історія про вченого, який приїхав відпочивати в теплу країну й потрапив у місто, населене дивними персонажами. П\'єса і про те, як тінь вченого покинула свого господаря і зажила самостійним життям. І тепер людина протистоїть тіні як символу всього недосконалого в самому собі. В основі сюжету - геніальний здогад про паразитичну природу зла. Тінь зобов\'язана берегти джерело світла, бо воно є джерелом її існування. Зазвичай люди мають свої тіні, але в тому й полягає вища мудрість, щоб цю тінь не пестити, щоб не ростити, а відкидати. Нехай переможе добро!