Молода мисткиня з Кременчука Тетяна Зубова небагатослівна: не хоче розповідати про зміст власних цікавих, оригінальних графічних картин, презентація яких відбулася у Комсомольській міській виставковій залі наприкінці другої декади червня. На її думку, глядач має самостійно читати мистецькі роботи. Для художниці неважливо, як люди реагують на творчість. Головне – гармонія в душі. Це перша авторська виставка талановитої майстрині графічного малюнку. Глядачі сприйняли її досить зацікавлено і проявили неабиякий інтерес до фантасмагоричного змісту яскравого графічного письма.
В експозиції виставки представлено понад 30 робіт, які потребують довготривалого споглядання, аби зрозуміти прихований зміст дивовижних, непростих сюжетів. Майстерність будь-якого художника проявляється саме в графічних роботах. Графіка – основа усіх образотворчих мистецтв. Основний засіб створення художнього образу у графіці – лінія, штрих, які творять контур предмету. У графіці немає дрібниць. Мають бути неабиякі знання, особливі відчуття форми і досконале володіння різними техніками графічного малюнка. Тетяна все це має. Її витончені картини вражають майстерно виписаними деталями, дивують безмежною уявою і фантазією, чудовим колоритом. Мистецтво неординарної художниці – це дослідження, постійний пошук чогось нового, незвіданого. У своїй творчості вона не дотримується жодних правил. Саме творчість дарує мисткині щастя. Над визначенням образів, тем для свої робіт художниця ніколи не замислюється. Вони з’являються несподівано, спонтанно, інколи асоціативно. Шалене задоволення Тетяна отримує від споглядання та зображенням природи. Загалом, її натхненники – природа і саме життя, що вирує навколо. Художниця вірить: мистецтво допомагає людині стати кращою, більш досконалою, але впевнена – ніколи не змінює її. Бо тоді б світ був надто досконалим і гармонійним. За словами Тетяни, сучасне мистецтво не допомагає осмислити дійсність. Адже справжнього мистецтва дуже й дуже мало. Майстер графічного малюнка закохана у творчість австрійського художника, графіка та книжкового ілюстратора Густава Клімта. Малювати вона почала ще в дитинстві, а ось серйозно графічним малюнком почала займатися всього 8 років тому. Її педагог, наставниця і колега – художниця з Кременчука Інна Мосієнко. Інна неодноразово виставляла свої роботи в нашому місті. Тут багато шанувальників її творчості. До того, як почати займатися графічним письмом, Тетяна значний період працювала дизайнером, подорожувала, зокрема побувала в Індії. Маючи певний мистецький досвід і незабутні враження від екзотичної країни, талановита жінка з великим бажанням почала опановувати секрети графіки. Вона постійно перебуває в процесі пізнання: системно читає художню та професійну літературу, відвідує мистецькі виставки, багато спілкується з людьми мистецтва, а найголовніше – багато малює. Переконана, що художник має повне право відсторонитися від того, що відбувається навколо і займатися лише творчістю. Тетяна досить закрита, непублічна людина. Тим не менш, спілкуватися з нею приємно й цікаво: зачаровує щирістю й відвертістю.
В експозиції виставки розташовані роботи різні за тематикою і складністю технік графічного письма. Наприклад, в її центрі приваблюють погляд глядача 5 робіт, виконані у техніці «чай». Тобто, це коли картина пишеться пензлем, а замість фарби використовується міцно заварений спеціальний чай. Їхні назви говорять самі за себе: «Про тих, хто долетів до богів і побачив, що вони солодко сплять», «Про драконів і відчуття рівноваги», «Про еклектичні пасажі», «Про безповоротні метаморфози», «Цирк поки що тут». Фантасмагоричні сюжети картин – одвічні істини людського буття. Графічні малюнки без будь-яких нагромаджень – тільки чіткість від центру до периферії. Такі картини потребують великого напруження, зосередження і вправної руки. Це безліч крапок різної величини, штрихів, ліній. Для створення робіт, крім пензлів, художниця використовує різноманітні креслярські ручки, олівці. На виставці можна побачити картини написані чаєм, тушшю, гуашшю, аквареллю. Частина з них – монохромні. Художниця дозовано, вдало використовує червоний колір, який підсилює емоційне сприйняття того чи іншого графічного образу. На картинах можна відшукати міфологічних тварин, риб, саламандр, морських коників тощо. Несподівані назви робіт дивують і навіть певною мірою шокують. Зокрема, на картині з назвою «І тільки пілоти літають натхненно» зображено казкових птахів-хижаків. Звісно, на сюжет окремих графічних малюнків вплинули яскраві враження мисткині від подорожі Індією. Привертають увагу дві улюблені роботи авторки виставки: «У пошуках філософського каменю» та «Вимірювати час долонями, кубами й опалим листям». У звичайних предметах проглядає глибинний філософський устрій Всесвіту, його складність і водночас простота. Виставка не залишає байдужим жодного глядача, викликає справжній інтерес до мистецьких чарів мисткині, пробуджує в душі найкращі людські почуття. Під її впливом життя здається легким і романтичним.
Таїсія Лиманська